Kolm küsimust mentorile: Anastasia Koot

 

Sinu senine kogemus ja taust (haridus, töö)

Minu tantsuteekond algas 7-aastaselt, peamiselt lavatants ja siis hiljem tulid juurde sellised tantsustiilid nagu kaasaegne tants, ladina-ameerika tantsud, hip hop, ballett ja jazztants, mille vastu kasvas suurim armastus. Noortreenerina alustasin õpetamist 2002 a, nüüdseks olen töötanud ja õpetanud erineva tasemega tantsuhuvilisi, juhendanud gruppe alates 2 a mudilastest kuni täiskasvanute gruppideni, töötanud nii hobitanstijate kui ka võistlustiimidega. Esimest treenerikoolitust sain bailatino tantsutreeningu läbiviimiseks Soomes, mitmel järgneval aastal täiendasin ennast erinevate õpetajate käe all. Töötades noorte ja laste gruppiga tekkis vajadus sügavamate teadmiste järgi tantsukoreograafia loomises, improvisatsioonis, tantsutehnikas, siin olid mulle abiks erinevad kohalikud ja välismaa workshop’id ja koolitused, erialased raamatud ja loomulikult internet 🙂 Professionaalne eneseareng ei lõpe kunagi ning ka praegu leian pidevalt valdkondi, kus ennast täiendada (tantsutehnika, tantsijate tervis, füüsiline vorm, venitus, hingamine, improvisatsioon, kavade loomine, tantsijate motiveerimine, psühholoogia jne)

 

Miks sa tahad panustada mentorprogrammi?

Omal ajal oleksin ise olnud väga õnnelik, kui oleks selline mentor, kelle poole oleks saanud kõikide oma küsimustega pöörduda. Tantsumaailmas võib õpetaja olla väga üksi oma mõtetega, isegi kui on kolleegidega hea kontakt ja saab ka neilt tagasisidet või abi küsida. Nendele, kellel on soov areneda, annab mentori olemasolu ja toetus seda vajalikku tugi ja võib olla aitab vältida mingeid eksitusi oma teekonnal, ning kindlasti viib kiiremini eesmärgini. Mu enda lõplik eesmärk on panustamine meie väikese riigi tantsijatesse, nende oskuste arendamine ja nende tulevikku investeerimine; otseselt teen seda oma õpilaste ja tantsuõpetajate kaudu ning kaudselt oleks võimalik seda teha töötades mentorprogrammis abi ja toetust otsiva tantsuõpetaja kaudu.

 

Too mõned mõtted, mida mentee sinu arvates mentorprogrammist/koostööst mentoriga saama peaks?

Ma usun, et kõik sõltub mentee enda küsimustest ja etappidest, mida ta ise on läbinud või milliste väljakutsetega on kokku puutunud. Paljud noored tantsuõpetajad on ju ise endised (või tegutsevad) suure potentsiaaliga tantsijad. Kuid sattudes õpetaja rolli puutub ta kokku selliste küsimustega millele varem (tantsijana) ei pidanud ta väga palju mõtlema – tunni ülesehitus, tunni planeerimine, õpilaste järjepidev areng, hooaja ja tsükli õppeplaani koostamine, õpilaste motiveerimine ja julgustamine, distsipliin ja suhtlemine, koreograafia loomine, ohutus tantsutunnis ja tantsijate tervis, konfliktsed situatsioonid tunnis jne jne. Mentor saaks jagada tagasisidet ja vajadusel nõuandeid, kuidas ühte või teist küsimust saaks lahendada või mis võtteid katsetada.

 

>